Verzenden & retourneren

Verzenden

De bestellingen op HEDRON.nl worden op werkdagen verwerkt.

Bestellingen die geplaatst en betaald zijn worden (mits op voorraad)  binnen 2 tot 4 werkdagen verzonden. Per product staat altijd de actuele levertijd aangegeven. 

Verzending en bezorging ligt in handen van PostNL.

Het is ook mogelijk om uw bestelling te laten afleveren op één van de 2600 PostNL Servicepunten.

Na bestelling ontvangt u een Track&Trace code waarmee u de actuele status van uw zending op de voet kunt volgen. 

Boven €70 geen verzendkosten (NL)!
Bij een orderwaarde onder de €70 euro bedragen de verzendkosten:

  • voor meubels: €6,95
  • voor zitkussens: €4,95
     
Boven €120 geen verzendkosten (BE, DE)! 
Bij een orderwaarde onder de €120 euro bedragen de verzendkosten:
  • voor meubels: €8,95
  • voor zitkussens: €6,95
     

Retourneren

Wanneer het product u niet bevalt kunt u het tot 14 dagen na ontvangst aanmelden voor retour. Geen vragen, geen gedoe. Wel is het belangrijk dat: 

    • De stoelen en onderdelen onbeschadigd én compleet zijn
    • U de retourzending voldoende gefrankeerd en deugdelijk verpakt heeft
       

Kosten retourzending

Wij attenderen u erop dat de kosten van retourneren voor uw rekening zijn. Onvoldoende gefrankeerde post verrekenen wij met uw tegoed. Beschadigde meubelen en/of meubelen waarvan een der onderdelen ontbreken zijn wij genoodzaakt aan u terug te sturen. U dient zorg te dragen voor een deugdelijke verpakking van de retour te zenden producten. Alleen indien een product buiten uw schuld om een gebrek vertoond of beschadigd is, kan hedron.nl besluiten de door u gemaakte kosten voor retourzending te vergoeden.
 

Hoe werkt retourneren?

 

Retour aanvragen

-      U logt in op uw account bij www.hedron.nl (rechtsboven op de beginpagina van www.hedron.nl)

-      Links in het scherm vind u ‘Mijn bestellingen’, klik daar op.

-      U ziet nu al uw bestellingen die u op www.hedron.nl gedaan heeft.

-      Klik op ‘bekijken’ rechts naast de bestelling waarvan u één of meerdere artikelen wilt retourneren.

-      Scroll naar beneden en klik op ‘Artikelen retourneren’.

-      Kies ‘Aantal te retourneren’ bij het gewenste artikel wat u wilt retourneren.

-      Geef een retour reden op.

-      Geef een retour actie op.

-      Geef een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving waarom u een of meerdere artikelen wilt retourneren.

-      Klik op verstuur.
 

Na het aanvragen van uw retour, moeten de producten nog wel verzonden worden. Het is ook mogelijk om de producten zelf terug te brengen bij Hedron. 

-      Voeg in de verpakking uw pakbon of uw factuur.

-      Verpak uw artikelen zorgvuldig! Vergelijkbaar op de wijze hoe u deze ontvangen heeft. Zie ook de extra instructie die u ontvangen heeft bij het product.

-      Vermeld ook uw eigen adres op de verpakking als afzenderadres.

-      Het retouradres is:
 

Hedron Ventures
Collierstraat 55
1336 TR Almere 

Zodra we uw pakketje hebben ontvangen en gecontroleerd, krijgt u z.s.m. bericht van de status van uw retour.
 

Mogelijke retourstatussen: 

In behandeling
Wij hebben uw retourzending ontvangen.

Artikelen benodigd
De gewenste (vervangende) artikelen worden zo snel mogelijk naar u toegestuurd.

Artikel gecrediteerd
Het bedrag zal binnen enkele dagen op uw rekening staan.

Verzoek afgewezen
Wij kunnen uw producten niet terugnemen.

Retour goedgekeurd
U kunt direct uw aangevraagde producten retourneren.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten (of verrekenen indien u gekozen heeft voor achteraf betalen) mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Verpakkingsadvies Retouren

Voor het verpakken is het belangrijk dat dit zorgvuldig gebeurd, als de artikelen beschadigd aankomen, kunnen we ze niet retour nemen of omruilen. Voor stoelen en tafels hebben we onderstaande verpakkingsadvies:

  • Heb je de originele doos en verpakkingsmateriaal nog? Dat werkt het beste. Vaak zijn er tijdens het bezorgproces door de vervoerder nog extra barcode stickers geplakt op de doos, deze kun je het beste verwijderen.
  • Onder op de zitschalen dien je viltjes te plakken op de metalen verbindingspunten, misschien heb je ze nog of heb je ze ergens in een lade liggen of heb je ze heel slim onder de glijders geplakt. Dit voorkomt butsen en krassen op de onderliggende schaal.
  • Tussen beide zitschalen is ook extra schuimplastic benodigd.
  • Ook graag om de zitschalen schuimplastic doen.
  • Gaat het om een enkel stoel, let dan op dat het onderstel geen krassen maak op de zitschaal.
  • Het is belangrijk dat de zitschalen niet gaan 'klepperen' dan krijg je door de duizenden bewegingen tijdens de rit (gaat vaak niet heel zacht aan toe) krassen.
  • In de doos is vaak veel ruimte over, als je de ruimte op zou kunnen vullen met een doos (uit de supermarkt bijv) voorkomt het dat de doos inzakt en de zitschalen gaan 'klepperen' en vrij kunnen rond stuiteren.
  • De doos goed dicht tapen met duct tape of breed verpakkingsplakband.
  • Misschien denk je poehe wat een werk, is dat nou allemaal nodig? Maar het valt allemaal best mee en ja het is echt nodig! Tijdens transport en in het sorteercentrum maakt de doos vreemde capriolen. Dan heb je snel kans op beschadigingen en dat is zonde want dan kunnen we er niets mee, en kunnen we de artikelen niet terugnemen.